Ватрогасне службе годишње просечно угасе око 400 пожара на аутомобилима, возилу је потребно шест до седам минута да изгори, а противпожарни апарат је обавезан у сваком аутомобилу. Тај апарат може успешно да угаси сваки почетни пожар, али честе су ситуације да буктиња прогута аутомобил за веома кратко време.
- Приликом било које монтаже и демонтаже било ког дела са аута потребно је да се носачи инсталације и инсталација врате на предвиђене позиције да би се спречио контакт инсталације са померајућим деловима да не би дошло до кратких спојева. Генерално, пожар није везан за старост аутомобила, али су свакако шансе за то мање на млађим аутомобилима - истиче Владимир Јелић, ауто-електричар.
Каже да је већа могућност да до пожара дође на аутомобилима који су раније учествовали у судару или имали неко оштећење и на којем није враћено све на своје место.
- Услед прегревања аутомобила мања је могућност да дође до паљења возила, кад се то деси, може, рецимо, пући неко црево, ауто ће димити, али се неће запалити. Бензинац је сам по себи запаљивији од дизелаша. Возачи бензинаца евентуално могу да обрате пажњу на оштећење на водовима горива (на цревима). Поред бензина и дизела, имамо алтернативна горива метан и плин, ту су доста већи притисци и доста је већа изложеност да се било шта запали - наводи Јелић.
Наглашава да се на техничком прегледу не може уочити да ли ће доћи до пожара на аутомобилу, односно да се та могућност предвиди.
Горе и аутобуси
Неретко се дешава да се запале и изгоре и путнички аутобуси, али и аутобуси градског превоза. Пре неколико дана на Бранковом мосту у Београду запалио се аутобус који саобраћа на линији 704. На терену су биле две екипе ватрогасаца, а пожар је саниран. Саобраћај је у целом граду био у колапсу, на срећу, нико од путника није био повређен.
- Инсталација пролази кроз цела возила, великом делу тих инсталација је немогуће прићи и самим тим није изводљиво да се предвиди неки потенцијални проблем. Савет за возаче је да на две године посете ауто-електричара да се одради ревизија и да се прегледом спрече потенцијални проблеми - саветује он.
- Имали смо случајеве у којима је буквално бачена инсталација и услед те температуре ауто се запалио. Такође смо имали случај на бензинцу да црево од горива није било стегнуто како треба и бензин је дошао на ауспух и настао је пожар. Било је ситуација да је током судара дошло до пресецања инсталације и да је избио пожар - истиче он.
Додаје да на новијим дизел-возилима дешавало се да се запале због регенерације ДП филтера и његовог запушења, услед чега долази до повећања температуре.
Црна статистика у новембру 2023
За период од само месец дана у Србији скоро сваког дана негде горео аутомобил, а највише у Београду!
- 29. 10 - запалио се аутомобил у Ресавској улици у Београду
- 26. 10 - запалио се аутомобил код ТЦ "Рода" у Крагујевцу
- 26. 10 - запалио се аутомобил у Спасеновићевој улици у београдском насељу Жарково
- 19. 10 - запалио се аутомобил у близини "Мекдоналдса" на Видиковцу у Београду
- 17. 10 - запалио се аутомобил код искључења за Бешку
- 11. 10 - запалио се аутомобил на наплатној рампи Шимановци
- 7. 10 - запалио се аутомобил на ауто-путу Милош Велики из правца Љига ка Београду
- 7. 10 - запалио се аутомобил у Улици палих бораца у Новом Пазару
- 7. 10 - запалио се аутомобил код Врчина на ауто-путу
- 4. 10 - запалио се аутомобил на Булевару деспота Стефана близу Панчевачког моста у Београду
- 3. 10 - запалио се аутомобил у Дунавској улици на Дорћолу у Београду
(Курир)