Америчка Федерална управа за ваздухопловство саопштила је да захтева инспекцију 2.600 авиона "боинг 737", због сумње да би путничке маске са кисеоником могле да се покваре у хитним случајевима.
Управа је саопштила да захтева инспекцију авиона модела 737 МАX и Неxт Генератион, након бројних извештаја о померању генератора кисеоника у јединици за путничке услуге.
То би могло да онемогући путницима додатни кисеоник током пада притиска, преноси Ројтерс.
Компанија "Боинг" је 17. јуна издлао билтен авио-компанијама позивајући се на визуелне инспекције, саопштила је ФАА.
Управа је додала да је њена директива одмах ступила на снагу, те да захтева инспекције и могуће корективне мере у року од 120 до 150 дана када је реч о моделу 737 МАX.
Прочитајте још
ФАА, такође, забрањује авио-компанијама да инсталирају потенцијално неисправне делове.
Авио-компаније морају да изврше општу визуелну инспекцију и ако је потребно замене генераторе кисеоника новим или исправним генераторима кисеоника и термалним јастучићима са тракама, саопштила је агенција.
Министарство САД је претходно саопштило да је "Боинг" признала кривицу за превару у вези са падом два авиона 737 МАX у Индонезији и Етиопији 2018. и 2019. године, у којима је погинуло 346 путника и чланова посаде.
"Боинг" ће морати да плати казну од 243,6 милиона долара, објавили је америчко министарство, али адвокати појединих породица погинулих нису задовољни одлуком и тражиће да судија одбаци овај договор, пошто сматрају да "Боинг" не жели да прихвати пуну одговорност.
Један од последњих инцидената догодио се са вратима кабине боинга 737 МАX који је у јануару летео за "Аљаска ерлајнс". Врата су експлодирала неколико минута након полетања из Портланда у америчкој држави Орегон.
У јунском извештају узбуњивача, запосленог у "Боингу" Сема Мохавка изражава се забринутост да је та компанија користила неисправне делове у конструкцији својих млазњака.
Још један узбуњивач, бивши менаџер за квалитет Сантјаго Паредес, рекао је да је био под притиском да умањи проблеме које је открио док је прегледао труп авиона, део који је у јануару експлодирао.
Два узбуњивача претходно преминула су услед наводног самоубиства, односно после краће болести.
Генерални директор "Боинга" Дејвид Калхун био је саслушан у Сенату САД у јуну када је рекао да је компанија "далеко од савршене", али је тврдио да је посвећена томе да сваки запослени осећа обавезу да јавно говори о проблемима који постоје.