Američka Federalna uprava za vazduhoplovstvo saopštila je da zahteva inspekciju 2.600 aviona "boing 737", zbog sumnje da bi putničke maske sa kiseonikom mogle da se pokvare u hitnim slučajevima.

Uprava je saopštila da zahteva inspekciju aviona modela 737 MAX i Next Generation, nakon brojnih izveštaja o pomeranju generatora kiseonika u jedinici za putničke usluge.

To bi moglo da onemogući putnicima dodatni kiseonik tokom pada pritiska, prenosi Rojters.

Kompanija "Boing" je 17. juna izdlao bilten avio-kompanijama pozivajući se na vizuelne inspekcije, saopštila je FAA.

Uprava je dodala da je njena direktiva odmah stupila na snagu, te da zahteva inspekcije i moguće korektivne mere u roku od 120 do 150 dana kada je reč o modelu 737 MAX.

Foto: Profimedia, Jutjub printskrin/ EU Top News

 

 

FAA, takođe, zabranjuje avio-kompanijama da instaliraju potencijalno neispravne delove.

Avio-kompanije moraju da izvrše opštu vizuelnu inspekciju i ako je potrebno zamene generatore kiseonika novim ili ispravnim generatorima kiseonika i termalnim jastučićima sa trakama, saopštila je agencija.

Ministarstvo SAD je prethodno saopštilo da je "Boing" priznala krivicu za prevaru u vezi sa padom dva aviona 737 MAX u Indoneziji i Etiopiji 2018. i 2019. godine, u kojima je poginulo 346 putnika i članova posade.

"Boing" će morati da plati kaznu od 243,6 miliona dolara, objavili je američko ministarstvo, ali advokati pojedinih porodica poginulih nisu zadovoljni odlukom i tražiće da sudija odbaci ovaj dogovor, pošto smatraju da "Boing" ne želi da prihvati punu odgovornost.

Jedan od poslednjih incidenata dogodio se sa vratima kabine boinga 737 MAX koji je u januaru leteo za "Aljaska erlajns". Vrata su eksplodirala nekoliko minuta nakon poletanja iz Portlanda u američkoj državi Oregon.

U junskom izveštaju uzbunjivača, zaposlenog u "Boingu" Sema Mohavka izražava se zabrinutost da je ta kompanija koristila neispravne delove u konstrukciji svojih mlaznjaka.

Još jedan uzbunjivač, bivši menadžer za kvalitet Santjago Paredes, rekao je da je bio pod pritiskom da umanji probleme koje je otkrio dok je pregledao trup aviona, deo koji je u januaru eksplodirao.

Dva uzbunjivača prethodno preminula su usled navodnog samoubistva, odnosno posle kraće bolesti.

Generalni direktor "Boinga" Dejvid Kalhun bio je saslušan u Senatu SAD u junu kada je rekao da je kompanija "daleko od savršene", ali je tvrdio da je posvećena tome da svaki zaposleni oseća obavezu da javno govori o problemima koji postoje.

(RTS)

BONUS VIDEO: