Прозор у авиону има три панела: спољашње стакло које регулише разлику ваздушног притиска, средње стакло са отвором и танко унутрашње стакло ка кабини.
Инжењери који дизајнирају авионе воде рачуна о законима физике у авиону како би авиони били безбедни за путовања. Прозори имају и своје ролетне које морају да буду подигнуте при слетању и полетању авиона. То је део протокола који је изузетно важан за безбедност свих путника и чланова посаде у авиону.
Према статистикама, највећи број авионских несрећа догађа се приликом полетања и слетања, око 45 одсто. Да би посада могла у сваком моменту да прати ситуацију – ролетне на прозорима морају да буду подигнуте.
Прочитајте још
- Подизање ролетни на прозорима током полетања и слетања олакшава стјуардесама да сагледају све опасности које могу да дођу споља, као што је пожар, или квар, било који недостатак… због безбедне евакуације путника у авиону, ако се процени да је то потребно - истакао је пилот Патрик Смит.
Правило морају да поштују све авио-компаније.