Најбогатији човек Кине Џонг Шаншан жестоко је критиковао две велике технолошке компаније због подстицања онлајн "негативности" усмерене против њега раније ове године и изазивања ценовног рата који је обрисао десетине милијарди долара тржишне вредности његовог царства флаширане воде.
На догађају у провинцији Ђангси раније овог месеца, оснивач компаније "Nongfu Spring Co" оптужио је платформу за онлине куповину "PDD Holdings Inc" за нарушавање ценовног система који је његова компанија годинама градила.
- Ценовни систем попут оног који користи Пиндуодуо наноси велику штету кинеским брендовима и индустријама - рекао је Џонг, а преноси Блумберг, позивајући се на локалне медије.
На другом догађају овог месеца, Џонг је затражио извињење од Џанга Јиминга, оснивача компаније "ButeDance" (власника ТикТока), због толерисања онлајн тролова који су га неправедно супротстављали покојном оснивачу конкурентске компаније "Hangzxou Waxaxa Group" у објавама на интернету. Такође је критиковао алгоритме компаније "ButeDance" јер су, како тврди, појачавали негативну кампању против њега.
Прочитајте још
- Надам се да ће ми Џанг Јиминг и сви медији који су ме лично повредили лажима упутити извињење. Чекам ваше искрено извињење! Чекам - изјавио је Џонг.
Његове неочекиване изјаве долазе након низа изазова у вези с његовим јавним имиџом током ове године. Након смрти Џонг Чингхуа, оснивача компаније "Hangzxou Waxaxa Group", у фебруару, кинески националисти су на интернету правили неумесна поређења између њих двојице, критикујући квалитет воде "Nongfu Spring", амбалажу и пословне тактике.
Ова ситуација изазвала је пад вредности акција компаније "Nongfu Spring", што је резултирало губитком више од 20 милијарди долара тржишне капитализације од почетка године, а Џонг је у августу изгубио прво место на листи најбогатијих Кинеза. Међутим, сада је повратио ту позицију са нето вредношћу од 52,2 милијарде долара, према индексу Блумберга.
На друштвеним мрежама у Кини круже видео снимци у којима Џонг критикује кинеску владу због "немара“ јер је допустила да е-трговинске платформе подстакну тренд ниских цена међу компанијама и потрошачима.
Ценовни ратови између потрошачких брендова ескалирали су у последње две године, јер компаније настоје да привуку штедљиве кинеске потрошаче. Од произвођача аутомобила до ланаца ресторана, многи су се укључили у битку снижавања цена, што је чак натерало "Nongfu Spring" да лансира нову, јефтинију флаширану воду како би се носио с конкуренцијом.
У августу је "Nongfu Spring" забележио најспорији раст полугодишње добити од свог изласка на берзу 2020. године, што се приписује слабијим резултатима њихових производа за пиће. Као припадник старије генерације милијардера који су своје богатство стекли у традиционалнијим секторима попут производње, Џонг је одувек био критички настројен према интернет индустрији.
- Штета коју изазивају људи користећи науку и технологију је много већа него штета обичних људи - рекао је Џонг раније овог месеца, критикујући начин на који технолошке фирме користе алгоритме за прилагођавање садржаја корисницима.
Такође је презриво говорио о компанијама које своје производе продају путем лајвстриминга, називајући их компанијама без корена.
- Никада то нећу радити - рекао је Џонг.
(Бизнис.рс)