Upravo to je navelo predstavnike Nezavisnog sindikata ovog preduzeća da izraze svoje nezadovoljstvo. Kako tvrde, pored kašnjenja sa izgradnjom BAS postoje veliki problemi u poslovanju preduzeća.

Sa jučerašnje konferencije za medije zatraženo je i hitno uključenje predstavnika Grada, a sastanak će sa zamenikom gradonačelnika Goranom Vesićem biti održan u četvrtak.

Foto: D.Milovanović

 

Ukoliko u narednih 15 dana ne dođe do razgovora unutar BAS, radnici su spremni da svoja prava, ali i prava vlasnika akcija, brane kolektivnim štrajkom. Takođe, decidirano tvrde da neće dozvoliti da krene preseljenje sa stare stanice dok se nova kompletno ne završi.

- Reprezentativni smo sindikat i tražimo od poslodavstva da nas obavesti o finansijskom stanju - kaže predsednik Nezavisnog sindikata Slobodan Kovrlija.

- Želja svih nas je da se u dijalogu pronađe najbolje rešenje, kako bi se pokrenulo ovo nekada jedno od najjačih preduzeća u zemlji. Tražimo da se tačno definiše svota novca koja je do sada utrošena na izgradnju Autobuske stanice u Bloku 42.

Radnici BAS već su izašli na prestoničke ulice u štrajku upozorenja koji je održan 21. januara. Iako se očekivalo da će doći do pomaka u razgovorima, to se nije dogodilo.

- Uverili smo se da je izdata i druga građevinska dozvola za izgradnju stanice, a predviđena su ulaganja od 48.000.000 evra, duplo više od ranije procenjene cene - kaže on.

- Veliki problem predstavljala je pandemija virusa korona koja je za 35 odsto smanjila prihode BAS i plate zaposlenih za 30 odsto.

Foto: M.Anđela

 

Kako su "Novosti" ranije pisale, rokovi za završetak autobuske stanice pomerani su nekoliko puta. Buduće glavno prestoničko čvorište u Bloku 42 počelo je da se gradi krajem februara 2018. godine, kada je i odobren kredit od 12.000.000 evra. Trenutno je na gradilištu relativno mali broj radnika i nekoliko građevinskih mašina. Sve izuzetno sporo napreduje. Urađeni su dolazni peroni, dok je stanična zgrada dobila samo temelje.

Sudbina 678 zaposlenih je neizvesna, kao i datum završetka radova na BAS.

BIĆE 50 DOLAZNIH PERONA

PROJEKTOM je predviđeno da stanica ima 13.000 kvadrata, sa 50 dolaznih perona, što bi je svrstalo među najvećima u Evropi. Arhitekta Vladimir Lojanica predvideo je da BAS bude veliko čvorište, kojim će se objediniti međugradski, međumesni i turistički saobraćaj. Grad je tokom 2021. godine uredio sve okolne saobraćajnice, kao i toplotnu i gasovodnu mrežu.

 

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".