Po koracima:
1. Pritisnuti levom nogom pedalu kvačila do kraja.
2. Ručicu menjača postaviti u neutralan položaj - izbaciti iz brzine.
3. Dati kontakt ključem – (sačekati da se ugasi žuta lampica "grejač" na instrument tabli (to je kod dizel motora), odnosno, kod većine novijih vozila postoje sigurnosne lampice gde računar kontroliše ispravnost raznih sklopova na vozilu.)
4. Okretanjem ključa udesno – pokrećemo motor ali ne duže od 5 sekundi (da ne oštetimo akumulator – bateriju). Ako se motor nije pokrenuo odmah, vratimo ključ u prvobitan položaj pa ponovimo postupak.
Prilikom pokretanja motora pritiska se pedala kvačila do kraja jer se tako "isključuje" motor od ostalih sklopova na vozilu i na taj način se olakšava start samog motora. Snaga koju obezbeđuje akumulator za pokretanje je onda manja, jer se pokreću samo sklopovi u motoru (a ne i zupčanici u menjaču) i na taj način se mnogo lakše pokreće motor.
Naravno svi potrošači (svetla, radio kasetofon, brisači...) trebaju da budu isključeni da ne bi oduzimali "struju" iz akumulatora i da ne bi došlo do kvara na njima.
Ručica menjača se postavlja u neutralni položaj da ne bi došlo do pomeranja vozila sa mesta ukoliko pedala kvačila ne vrši svoju ulogu (ne rastavlja vezu između motora i menjača). Da li je pedala kvačila neispravna, ne možete znati odmah jer vozilo miruje i motor ne radi. Da ne bi došlo do ne kontrolisanog pomeranja vozila i radi vaše bezbednosti, postavite ručicu menjača u neutralni položaj.
Motor se pokreće bez dodavanja gasa - akceleratora ako je sve ispravno na vozilu i normalni su uslovi ekspolatacije. Ukoliko na motoru postoji nekakav problem ili su hladni dani, neminovno je "dodati gas" prilikom pokretanja.
Ukoliko se motor pokreće kada je hladno, kod starijih vozila, treba "obogatiti" radnu smešu povlačenjem uređaja na vozilu - "čok" ili tzv. "sauh".Vozila novijeg datuma nemaju ovakav uređaj, već imaju automatski sklop koji sam dozira i obogaćuje smesu.