Ovaj jednostavan, ali efektivan trik je ponavljanje narudžbine mušterije.
U jednom istraživanju sprovedenom na Univerzitetu u Nijmegenu, polovini osoblja u restoranu je rečeno da prima narudžbine kao i obično, dok je drugoj polovini rečeno da verbalno ponavlja narudžbine mušterija.
Na primer, ako mušterija naruči jedan hamburger, konobar treba da kaže: "Jedan hamburger."
Ova tehnika, nazvana "preslikavanje", bazirana je na psihološkoj činjenici da ljudi vole ljude koji se ponašaju kao oni.
Preslikavanje stvara osećaj sličnosti i simpatičnosti kod gostiju, što rezultira većim napojnicama, piše Lad Bible.
Pročitajte još
Gosti se osećaju shvaćeno i cenjeno kada konobar ponavlja njihove reči, što ih podstiče da ostave veću napojnicu.
Ovaj trik može biti koristan ne samo za konobare koji žele da povećaju svoju zaradu, već i za goste koji mogu prepoznati ovu taktiku i svesno odlučiti o visini napojnice.