Slušajući priče prijatelja koji su se žalili kako su im kućni ljubimci zahtevni, došao je na ideju da im ponudi one koji ne traže pažnju. Ponudio im je kamen.

Odlučio se da prodaje kamenje kao kućne ljubimce. Nazvao ih je "pet rok". Vlasnicima je kamen kao kućni ljubimac stizao u kartonskoj kutiji u kojoj se nalazila slama. 

Na kutiji je postojao otvor za disanje kao da je reč o živom kućnom ljubimcu. 

Gari Dal je otišao tako daleko da je uz "kućnog ljubimca" stizalo i upustvo.

Foto: Jutjub printskrin/NBC News

 

Priručnik za korišćenje

U priručniku su se nalazila uputstva za igru i napisan je kao da je reč o stvarnom ljubimcu. Najpopularnija igra bila je "praviti se mrtav". Geri je objasnio i da kamen bez problema može da nauči komande kao što je "sedi", dok prevrtanje zahteva dodatnu pomoć trenera.

"Dođi", "stani" i "rukuj se" gotovo ih je nemoguće naučiti, ali su za napad jako dobri - uz određenu dodatnu pomoć i snagu vlasnika, piše Mondo.

Foto: Jutjub printskrin/NBC News

 

Prodao milion "ljubimaca"

Garijev najveći trošak je bio sečenje i pravljenje kutija. Kamen ga je koštao jedan cent.

Takođe je morao da izdvoji novac za štampanje priručnika.

"Pet rok" je prodavao za četiri dolara po komadu, a za oko šest meseci prodao ih je oko milion.

NJegova priča sa prijateljima koji su se žalili na kućne ljubimce postala je nacionalni fenomen. 

Foto: Jutjub printskrin/NBC News

 

Nakon kamenja, imao je i niz drugih projekata

Amerikanci su istinski pali na tu ideju. Kamenje se prodavalo za 3,95 dolara, a Dal je prodao više od pet miliona primeraka 1975. godine, postavši multimilioner do trenutka kad je pomama naglo opala posle Božića.

Prema NJujork tajmsu, novac mu je omogućio da zameni kola za mercedes i preseli se u kuću sa bazenom mnogo većom od kolibe u kojoj je do tada živeo. Kasnije je Pet rok bilo teško nadmašiti.

Dal je oprobao i sa nizom propalih projekata kao što su Pribor za udisanje peska (koji kupcima omogućuje da „udišu” pesak na „muške” i „ženske” cevčice) 1976. godine.

Onda je 1978. pokušao sa malim akrilnim kockama zemlje koje su se prodavale za po 5,95 dolara, a za koje je tvrdio da su prokrijumčarene iz Kine.

- Ako dovoljno Amerikanaca kupi kvadratni inč zemlje iz Kine brzo ćemo preseliti čitavu zemlju pravo pod njihovim nosevima - rekao je za časopis Tajm.

Oprobao se i u drugim oblastima, kao što su otvaranje kafića i preduzetništvu sa jedrilicama.

Foto: Profimedia

 

Međutim, nijedna od tih ideja se nije primila i pred kraj decenije tužili su ga prvobitni investitori, koji su se žalili da su dobili premali deo njegove zarade. U međuvremenu, iako je zaštitio Pet rok autorskim pravima, to nije sprečilo druge prodavce da reklamiraju vlastito kamenje. I tako se Dal vratio reklamnom svetu, napisavši Bleferski vodič za reklamiranje 2001. godine. 

- Postao sam isuviše visokog profila - rekao je za AP još 1988. godine.

Posle Pet roka, rekao je on, proveo je isuviše vremena radeći sa investitorima koji su mu se obraćali sa svakojakim besmislenim idejama – „gomila ludaka”, rekao je za njih.

- Postoji bizaran soj otkačenjaka koji misle da im dugujem brzu zaradu. Ponekad se osvrnem i zapitam da li bi mi život bio jednostavniji da to nisam uradio - rekao je.

Gari Dal je preminuo 2015. u 78. godini.

BONUS VIDEO: