Avion tipa A320neo, koji je leteo od Erbasove fabrike u Tuluzu do Moskve, bio je u potpunosti napajan mešavinom SAF-a, koja se sastoji od organskih jedinjenja i klasičnog avio-goriva, javlja Raša tudej (RT).
Gorivo koje je korišćeno na letu sadržalo je 10 odsto biogoriva, ali je „čak i ta količina smanjila emisiju CO2 na ovom letu za 7,0 odsto“, ili za 1,7 tona, navodi se u saopštenju avio-kompanije.
Prema podacima ovog prevoznika, ukupna upotreba SAF-a u svetu trenutno iznosi 0,03 procenta. Ova avio-kompanija je nedavno objavila planove za postizanje nulte emisije ugljenika do 2050. godine.
Prošle nedelje je nekoliko ruskih avio-kompanija, uključujući Aeroflot, najavilo formiranje Evroazijske SAF alijanse, čiji je cilj da se počne s obavljanjem redovnih letova na SAF-pogon u Rusiji najkasnije do 2024. godine.
-Ovo je prilika da pokažemo da su takvi letovi realni i da je to budućnost za održivi vazdušni saobraćaj, rekla je izvršna direktorka kompanije S7, Tatjana Fileva, dodajući da je sada na sektoru goriva da organizuje dovoljnu proizvodnju SAF-a u srednjem roku.
Pročitajte još
Šef Erbasa u Rusiji, Žilijen Franjat, istakao je da avioni Erbasa trenutno imaju sertifikat da lete sa 50-procentnom mešavinom SAF-a, ali da kompanija planira da poveća taj procenat na 100 odsto do kraja decenije.
Erbas je već isporučio raznim kupcima više od 75 aviona koji koriste SAF, i brojne avio-kompanije širom sveta već koriste ovo gorivo za komercijalne letove. Nedavno je američka kompanija Junajted Erllajns, 3. decembra, obavila prvi putnički let koristeći 100 posto biogorivo na jednom od dva motora aviona, navodi RT.