U obrazloženju Odluke navedeno je da trolejbuski prevoz u Beogradu ima bogatu istoriju, ali da se trenutno suočava sa velikim problemima koji se ogledaju u zastareloj infrastrukturi, vozilima i opremi, kao i niskoj efikasnosti.

Dodaje se da su mnoge linije u lošem stanju, sa zastarelim stubovima i žicama koje nisu obnovljene godinama, što uzrokuje česte tehničke probleme i to usporava i ometa svakodnevni rad sistema, a vozni park je star i neefikasan.

Sve to dovodi do čestih prekida u saobraćaju i nezadovoljstva putnika, ističe se u obrazloženju Odluke.

Ukazuje se takođe da je trolejbuski sistem u velikoj meri neefikasan u poređeju sa drugim savremenijim oblicima javnog prevoza.

Kako se navodi, GSP Beograd raspolaže sa 92 trolejbusa čija je prosečna starost iznad 15 godina, a poslednja nabavka realizovana je pre 13 godina.

Zamena trolejbuskih linija linijama električnih autobusa predstavljala bi značajnu promenu u sistemu javnog prevoza, koja ima za cilj poboljšanje efikasnosti, smanjenje troškova i prilagođavanje sadašnjim ekološkim standardima.

Kako se navodi, električni autobusi će zameniti postojeće trolejbuske rute, ali sa većim fokusom na fleksibilnosti i efikasnosti.

Dodaje se da su električni autobusi generalno jeftiniji za održavanje u odnosu na trolejbuse, jer imaju manje pokretnih delova i ne zavise od naponske mreže.

Odbornici su usvojili i više rešenja o davanju saglasnosti na programe poslovanja javnih preduzeća za 2024. godinu, kao i rešenja o davanju saglasnosti na program poslovanja za 2025. godinu.

Usvojen je i Zaključak o pribavljanju prethodnog mišljenja Sekretarijata za finansije pre pokretanja postupka javnih nabavki i nabavki radova čija je procenjena vrednost viša od milion dinara.

BONUS VIDEO: