Ако не притиснемо довољно снажно квачило при мењању брзина, може доћи до звука који подсећа на стругање, објаснио технички саветник Хрватског ауто-клуба, Марин Морава.
– Ако вам се то догодило први пут, вероватно се неће штетно одразити на исправност рада мењача. Учесталим понављањем овог догађаја могуће је оштетити синхрони прстен степена преноса на ком се ова радња често догађа – рекао је Морава.
Он додаје да код ових оштећења долази до немогућности изједначавања броја обртаја између два вратила како би се лакше и без сметње променио степен преноса.
Фото: Профимедиа
– Возач ће овај проблем приликом промене степена преноса осетити као повећање отпора код кретања ручице мењача приликом убацивања у брзину, уз присутност механичког крцкања у преноснику. Препорука је с овим типом неисправности у што краћем времену отићи у сервис – навео је он.
Свако тактизирање и чекање може само да повећа проблем.
Прочитајте још
Фото: Профимедиа
– Може доћи до присутности металних струготина у уљу мењача које настају нередовним хабањима приликом промене степена преноса. Остаци металних струготина штете лежајевима мењача и зупчаницима, а у најгорем случају могуће је потпуно оштећење мењача и губитак погона возила – казао је Морава.
Шта се може догодити ако при великој брзини возила пребацимо из, рецимо, шесте у другу брзину?
– Отворена је могућност изласка из максимално одређеног броја обртаја мотора, што наравно може бити штетно за механику мотора до нивоа већих механичких оштећења – закључио је он.