Она се јавља на лимарији, а све нас и не треба превише да чуди из разлога што је управо лимарија најизложенија део возила, односно највише је изложена утицајима атмосферских прилика је (кише, снега,бљузгавице), а и соли. Када се рђа појави на једном месту, најбоље је одмах санирати јер је она попут водене флеке - шири се све даље и даље и лимарија пропада великом брзином, а возило постане жаргонски речено труло.

Рђа је заправо најчешћи облик корозије. Она означава трошење одређеног материјала под утицајем околине, и брзо напада својства материјала. Проблем корозије односно рђе био је познат и раније. Први који је научно приступио овом питању био је Михаил Ломоносов још средином 18. века.

Данас се корозија појављује у многим деловима домаћинства, али је на возилима некако најприметнија. Ипак, битно је знати да постоје начини да се она сузбије и санира ако је ниво корозије у зачетку.

Фото: И.Маринковић

 

За почетак, неопходно је обезбедити сигурносне мере, односно користити рукавице, заштитне наочаре и маску за нос и уста. Наиме, приликом уклањања рђе јавља се врло ситна прашина, која уз коришћење боја и других хемикалија значајно може да оштети здравље плућа и очију уколико се не води рачуна.

Такође, корисно је заштити и све друге делове аутомобила за које не желите да буду изложене прашине. Најбоље је узети самољепљиву траку и ограничити простор на лимарији који је потребно санирати, а потом остатак аутомобила заштити пластичном фолијом.

Посебно је битно да прозори буду добро заштићени. Неки људи користе новински папир, међутим много ефикаснију заштиту пружа права фолију за ту намену, јер се у пракси показало да обични папир може да пропушта прашину, а уз њу и боју која се касније распршује.

Са дела лимарије на ком се појавила рђа затим је потребно уклонити боју. То се најбоље ради посебном брусилицом специјализованом за ту намену.

Код овога корака очекивана је појава прашине, па је савет да се ради лагано и без прејаког притискања. Уклањање боје врши се са места на ком је рђа, али и суседних делова, мало шире од самог места који је захваћен рђом. Посао је готов тек када површина постане веома глатка.

Након овога само место рђе може да се обради обичном брусилицом како би се уклонили сви комадићи рђе. При овом кораку пожељно је ићи веома споро и лагано јер се у противном могу направити оштећења површине.

Након обичне брусилице, на лим је потребно нанети киселину којој је главна намена да уклони све евентуалне заостатке ситних и невидљивих комадића рђе. Са овим је потребно бити посебно опрезан и како киселина не би прснула на кожу или шприцнула у очи.

Фото: Депоситпхотос

 

 

Постоје специјализоване киселине за ову намену, а најбоља је фосфорна киселина. Након што се она осуши, преко дела на којем је била рђа лагано се пређе шмирглом.

Након овога следи наношење боје, тачније наноси се темељна боја која се ставља како би се главна што боље прихватила. Постоје боје у спреју и оне су заправо најбоље и најлакше за кориштење.

Након наношења темељне боје, препорука је оставити да се осуши 12 сати. Ако је темељна боја у спреју, добро је нанети три слоја (и стати по неколико минута након сваког наношења) а потом је оставити да се потпуно осуши.

Након што је прошло предвиђено време за сушење, треба шмирглом прећи преко наноса боје и то радити лагано како би читава површина остала веома глатка. Поред себе савет је имати посуду са водом и млаком сапуницом повремено опрати шмирглу да би на крају лагано пребрисати и целу обојену површину.

Након што се све осуши, крените с наношењем главне боје. Нанесите неколико слојева, како бисте постигли једнаку боју као и на остатку аутомобила. Нека се суши барем 24 сата пре него што скинете самољепљиву траку и фолију са возила.

Иако можда ова процедура делује сложено и компликовано,али искуства су показала да овакав начин санације и третмана кородираног дела најефикасније доноси резултат и уштеду новца.

(Аутопрес)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".