Снижења у огласима "морају се израчунавати" на темељу најниже цене у претходних 30 дана, подсетио је ЕЦЈ у саопштењу објављеном у четвртак.

Центар за саветовање потрошача у немачкој савезној земљи Баден-Wуерттемберг уложио је жалбу на промотивну недељну брошуру којом је Алди Суед оглашавао банане и ананасе уз наслов "Најбоља цена у Немачкој".

Фото: Профимедиа

 

 

У огласу за ананас истакнута је цена од 1,49 евра по комаду, уз прецртани износ од 1,69 евра, уз напомену исписану ситним словима и бројкама да је у претходних 30 дана најнижа цена износила 1,39 евра.

То значи да је била нижа од оне истакнуте крупним бројкама, закључио је суд.

Центар за саветовање потрошача нагласио је и да није довољно само навести најнижу цену, позивајући се на прописе Европске уније, и суд се сложио.

Фото: Профимедиа

 

 

Прописи забрањују да се цене подигну и потом снизе и да се такав потез представља као снижење, поручили су суци ЕЦЈ-а, истакнувши да се тиме жели спречити обмањивање потрошача.

ЕЦЈ је донио прелиминарну пресуду и предмет се сада враћа немачком суду који га треба провести у дело.

БОНУС ВИДЕО