Sniženja u oglasima "moraju se izračunavati" na temelju najniže cene u prethodnih 30 dana, podsetio je ECJ u saopštenju objavljenom u četvrtak.

Centar za savetovanje potrošača u nemačkoj saveznoj zemlji Baden-Wuerttemberg uložio je žalbu na promotivnu nedeljnu brošuru kojom je Aldi Sued oglašavao banane i ananase uz naslov "Najbolja cena u Nemačkoj".

Foto: Profimedia

 

 

U oglasu za ananas istaknuta je cena od 1,49 evra po komadu, uz precrtani iznos od 1,69 evra, uz napomenu ispisanu sitnim slovima i brojkama da je u prethodnih 30 dana najniža cena iznosila 1,39 evra.

To znači da je bila niža od one istaknute krupnim brojkama, zaključio je sud.

Centar za savetovanje potrošača naglasio je i da nije dovoljno samo navesti najnižu cenu, pozivajući se na propise Evropske unije, i sud se složio.

Foto: Profimedia

 

 

Propisi zabranjuju da se cene podignu i potom snize i da se takav potez predstavlja kao sniženje, poručili su suci ECJ-a, istaknuvši da se time želi sprečiti obmanjivanje potrošača.

ECJ je donio preliminarnu presudu i predmet se sada vraća nemačkom sudu koji ga treba provesti u delo.

BONUS VIDEO