Много је могућих узрока подрхтавања управљача. Кључ за дијагностификовање проблема је одређивање када долази до подрхтавања: током вожње малом, средњом или великом брзином; приликом кочења, скретања или убрзавања; или комбинацијом ових радњи.

Ако се исте вибрације појаве под истим околностима или се погоршају, време је да своје возило предате професионалцима.

Гуме и точкови

Гуме и точкови морају бити избалансирани како би се спречиле вибрације. Балансирање точкова је процес изједначавања заједничке тежине склопа гуме и точка, омогућујући им да се глатко врте великом брзином. Неуравнотеженост гуме значи да је један део гуме тежи од другог.

То узрокује вибрирање гуме и точка горе-доле или с једне на другу страну, при одређеним брзинама. Та се вибрација обично шири кроз управљач, узрокујући његово подрхтавање. Неуобичајена истрошеност гума, оштећење точка од удара, неравномерно истрошене гуме или чак закрпљена гума такође могу узроковати неравнотежу.

Фото: Профимедиа

 

Балансирање гума и точкова обично решава овај проблем. Користећи софистицирани софтвер и сензоре, уређаји за балансирање точкова препознају тешке тачке на гуми. Тегови за точкове додају се супротно од тешког подручја како би се спречила неравнотежа, што елиминише вибрације.

Кочнице

Искривљен или оштећен диск кочнице или чељуст може узроковати подрхтавање управљача. Искривљени диск значи да се дебљина на његовој површини разликује. Како се кочионе плочице помичу преко тањег дела ротора приликом заустављања, папучица кочнице ће се помицати горе-доле.

Дискови се могу обновити, али ако су истрошени изнад спецификација произвођача, треба их заменити. Најбоље је заменити обе стране у исто време. Без обзира на то радите ли поправке кочница сами или то препуштате механичару, пазите да кочионе чељусти нису заглављене. Затегнуте чељусти узрокују оштећења на дисковима, који ће опет узроковати вибрације.

Огибљење

Систем огибљења који није поравнат обично неће узроковати вибрирање управљача. Међутим, то ће узроковати абнормално трошење гума, које ће затим узроковати вибрације на управљачу.

Фото: Пиксабеј

 

Олабављени делови огибљења, истрошени лежај главчине точка или зглоб погонске осовине (кинетички) могу узроковати вибрације управљача, обично при малој брзини. Те вибрације биће најизраженије при скретању или при паркирању.

Остали узроци

Снег заглављен на точковима, катран на коловозу или пластична врећица умотана око погонске осовине могу узроковати вибрације управљача. Тегови са точкова такође могу отпасти. Мудро је да ваш сервис провери ваше гуме, точкове, кочнице и огибљење током препоручених интервала одржавања како бисте избегли будуће, много веће проблеме.

Дрхтање управљача највероватније је узроковано проблемом који ће се само погоршати. Без обзира да ли прегледате свој аутомобил сами или га одвезете механичару, решите проблем подрхтавања пре него што узрокује додатне проблеме с вашим аутомобилом.

БОНУС ВИДЕО: