Odbor italijanskih ministara dao je zeleno svetlo za projekat izgradnju najdužeg visećeg mosta na svetu, koji će povezati ostrvo Siciliju sa kopnom.
- To će biti najduži viseći most na svetu. Infrastruktura ove vrste predstavlja ubrzavanje razvoja - rekao je zamenik premijera i ministar infrastrukture Mateo Salvini tokom sastanka.
Foto: Profimedia
To zeleno svetlo za izgradnju mosta koji finansira država, a koji prelazi preko Mesinskog moreuza, označava "istorijsko poglavlje" posle decenija planiranja, navodi Salvini.
Sa dve železničke pruge u centru i tri saobraćajne trake sa svake strane, most je projektovan sa dva para kablova rastegnutih između dva tornja visoka 400 metara, sa rasponom visećeg mosta od 3.300 metara, što je svetski rekord.
Pročitajte još
Foto: Profimedia
Pogledaj galeriju
Foto: Profimedia
Pogledaj galeriju
Foto: Profimedia
Pogledaj galeriju
Foto: Profimedia
Pogledaj galeriju
Foto: Profimedia
Pogledaj galeriju
Vlada tvrdi da je planirano da most bude završen do 2032. godine i da je reč o tehničkom podvigu, sposobnom da izdrži jake vetrove i zemljotrese u regionu koji se nalazi na spoju dve tektonske ploče.
Vlada se nada da će doneti ekonomski rast i radna mesta u dve siromašne italijanske regije, Siciliju i Kalabriju, dok je Salvini obećao da će projekat stvoriti desetine hiljada radnih mesta.
Plan je, međutim, izazvao lokalne proteste zbog uticaja na životnu sredinu i cene, a kritičari tvrde da bi se novac mogao bolje iskoristiti negde drugde.
Foto: Profimedia
Neki takođe veruju da nikada neće ugledati svetlost dana, podsećajući na dugu istoriju italijanskih javnih radova koji su najavljivani, finansirani, a nikada nisu završeni.
Trenutno su Japanci rekorderi
Najveći viseći most na svetu (po dužini glavnog raspona) je Most Akaši-kaikjo - "Akashi Kaikyō" (poznat i kao "Pearl Bridge") u Japanu.
Osnovne informacije o mostu:
Lokacija: Japan, povezuje grad Kobe na kopnu sa ostrvom Avaji
Dužina glavnog raspona: 1.991 metar
Ukupna dužina: oko 3.911 metara
Otvoren: 1998. godine
Namena: Deo auto-puta, koristi se za drumski saobraćaj
Most Akaši-kaikjo je projektovan da izdrži jake zemljotrese i tajfune, jer se nalazi u seizmički aktivnoj zoni.
(B92)