Nakon epidemije koronavirusa u Srbiji je naglo skočila popularnost onlajn trgovine, pa trgovci zadovoljno trljaju ruke, ali nažalost, gledaju i kako da obmane potrošače služeći se raznim trikovima!
LJudima je lakše da kupovinu obave iz kreveta, jednim klikom, nego da sami odu i kupuju ono što im je potrebno. Samim tim, veliki broj prodavaca se odlučio da pokrene posao na društvenim mrežama, odakle će lakše dopreti do potrošača i napraviti sebi bolju reklamu.
Prodavci koji svoju robu eksponiraju putem društvenih mreža se neretko trude da "sakriju" cenu od potrošača. Naime, umesto da istu istaknu javno, zatraže od kupaca da im se jave putem privatne poruke, kako bi otkrili koliko željeni proizvod košta.
Na društvenim mrežama se otvorila debata povodom ovog slučaja, jer čekanje na odgovor znatno usporava proces trgovine, koja bi, po svemu sudeći, trebala biti lakša.
Na platformi "X" se pojavila objava šaljivog karaktera, u kojoj korisnik navodi da i "ne odgovore kad im se javiš".
Pročitajte još
Samim tim se postavlja i pitanje: Zašto pojedini prodavci ne žele da istaknu cenu?
Da bi kupcima rešili nedoumicu, kontaktirali smo Dejana Gavrilovića iz organizacije potrošača "Efektiva" kako bi nam odgovorio na pitanje koje muči sve ljubitelje onlajn kupovine.
- Svaki prodavac koji stoji iza profila tog tipa mora biti registrovan u Agenciji za privredne registre. Kada je to slučaj, cene moraju biti javno istaknute i dostupne kupcima - rekao je Gavrilović.
Naš sagovornik smatra da se, ukoliko je cena skrivena, radi u većini slučajeva radi o internet prevari.
- Prema našem dosadašnjem iskustvu, kada osoba koja stoji iza profila zahteva direktan kontakt sa kupcem, kako bi otkrila cenu proizvoda, uglavnom se radi o prevari. U tom slučaju vrše psihološku procenu kupca i ispituju da li će nasesti na prevaru, kao i koliko daleko mogu da idu. Tada nude cene mnogo više od realne vrednosti proizvoda - priča nam Gavrilović, pa dodaje da takve trgovine nisu prijavljene Agenciji za privredne registre i samim tim je protivzakonito sve što rade, pa tako i skrivanje cene.
Dejan Gavrilović iz Organizacije potrošača "Efektiva" savetuje da postoji potreba za opezom kad god se za cenu mora pitati privatnom porukom.
(Informer.rs)