Он је то рекао након наводног ометања GPS сигнала авиона у којем се налазила председница Европске комисије Урсула фон дер Лајен на путу ка Бугарској, преноси Ројтерс.

Поред тога, казао је и да НАТО појачава активности када је у питању хибридна и сајбер претња, преноси британски Гардијан.

- Одувек сам мрзео реч хибрид, јер звучи тако умиљато, али хибрид је управо то - ометање комерцијалних авиона са потенцијално катастрофалним последицама, покушај атентата на великог индустријалца у једној од земаља савезница НАТО-а, напад на националну здравствену службу у Уједињеном Краљевству.

Ово нису мали, нежни инциденти. Ово су огромни инциденти који имају огроман утицај - рекао је шеф НАТО.

Руте је инсистирао да НАТО „ради даноноћно да се супротстави овоме, да ово спречи и да се увери да се то неће поновити“, преноси Гардијан.

Упућујући оштро упозорење Европи, додао је, говорећи о повећању издатака за одбрану:

Фото: Профимедиа

 

- Не радимо ово само за пажњу једног Трампа, већ радимо ово зато што... претња од Руса расте сваког дана.

Немојмо бити наивни. Ово би једног дана могло да укључи и Луксембург, или моју земљу, Холандију. Сада смо сви безбедни. Мислимо да смо далеко од Русије, али смо веома близу.

А најновија руска ракетна технологија, на пример, разлика сада између Литваније на првој линији фронта и Луксембурга, Хага или Мадрида је 5 до 10 минута.То је време које је потребно овој ракети да стигне до ових делова Европе. Дакле, сви смо под директном претњом од Руса, сви смо сада на Источном крилу, без обзира да ли живите у Лондону или у Талину... више нема разлике - закључио је Руте.

Фото: Профимедиа

 

Подсетимо, бугарска влада је саопштила да је GPS сигнал изгубљен док је авион Фон дер Лајен прилазио Пловдиву на југу Бугарске, што је натерало контролоре летења да пређу на копнене навигационе системе како би осигурали безбедно слетање.

Инцидент се догодио док је Фон дер Лајен била на четвородневној турнеји по државама чланицама ЕУ које се граниче са Русијом.

Раније данас огласио се и Flightradar24, популарна платформа за праћење летова.

Фото: Профимедиа, Shutterstock, X/Flightradar24

 

Наиме, Flightradar24 наводи да је транспондер авиона пријавио добар квалитет GPS сигнала од полетања до слетања. Коментаришући наводе да је авион кружио око аеродрома сат времена, платформа истиче да је лет требало да траје 1 сат и 48 минута, а заправо је трајао1 сат и 57 минута.

- Транспондерски сигнал који авион преноси садржи NIC вредност. NIC вредност кодира квалитет и конзистентност навигационих података које авион прима. Flightradar24 користи ове NIC вредности да би креирао GPS мапу сметњи. Лет са Урсулом фон дер Лајен је преносио добру NIC вредност од полетања до слетања - објаснили су. 

Мапу сметњи можете погледати ОВДЕ.

Фото: Профимедиа

 

Раније су овај наводни инцидент, према писању Фајненшел тајмса, тројица званичника описала као руску операцију ометања.

- Читав аеродромски простор је остао без ГПС-а - рекао је један од званичника.

Бугарска управа за управљање ваздушним саобраћајем потврдила је инцидент и напоменула да је дошло до значајног повећања GPS ометања од фебруара 2022. године.

- Ометање омета тачан пријем сигнала, што доводи до разних оперативних изазова за авионе и земаљске системе. 

Портпарол Кремља Дмитриј Песков рекао је за Фајненшел тајмс да су „информације нетачне“

БОНУС ВИДЕО: